zaterdag 23 april 2016

Makreel salade


Ik eet te weinig vis. Af en toe maak ik wel tonijnsalade (daar ben ik gek op) maar verder moet ik eerlijk bekennen dat ik vrijwel geen vis eet... Tijd dus om daar eens verandering in aan te brengen.

Op zich kan ik denk ik best zeggen dat ik aardig creatief ben in de keuken alleen als het op visgerechten aankomt dan heb ik een soort black out. Het komt vaak ook niet eens in me op om vis te eten en als ik het dan al eet dan kom ik dus niet veel verder dan die tonijnsalade of wat gerookte zalm over een salade. Niet echt heel verrassend en origineel. 

Nu stond ik laatst bij de visboer om kibbeling voor mijn kroost te halen en zag daar gerookte makreel liggen. Ik schaam me een beetje, maar dat had ik dus nog nooit gegeten!! Ik heb een stuk meegenomen en daar is dus deze salade mee ontstaan. Super simpel en enorm smakelijk. Vullend ook, wat wel handig is bij een salade anders ga je om drie uur alweer zitten snaaien.

Doordat de makreel eet-klaar is is deze salade in een handomdraai gemaakt. Bij mij gaat er in ieder geval wat vaker vis op tafel komen!


Makreelsalade

stuk gerookte makreel
1/2 avocado
2 handen snijbiet of rucola
1/2 venkel geschaafd
Olie zout peper 
2 el sap van citroen

Trek de makreel met 2 vorken uit elkaar.
Leg op een bord de snijbiet of rucola en schaaf daarboven de venkel. Verdeel de makreel en avocado daar weer bovenop. Meng in een kommetje 3 el olijfolie met de 2 el citroensap plus peper en zout en druppel dit over de salade.
En klaar!

Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten