dinsdag 23 februari 2016

Oosterse Soep



Heerlijk verwarmende soep! Dat gaat er altijd wel in bij mij. De laatste tijd heb ik nogal last van zoutbehoefte en dan is zo'n soep als deze perfect om aan die behoefte te voldoen zonder hele zakken chips te verorberen... :) 

Ik wilde al een tijdje dit soort soep maken, maar op de een of andere manier dacht ik dat het ontzettend veel werk was. Wat blijkt? Valt reuze mee! En natuurlijk maak ik er een luie versie van wat het helemaal gemakkelijk maakt. Je kan de soep nog verder opleuken met bijvoorbeeld taugé of naast het ei nog wat gerookte kip of garnalen toevoegen. Allemaal even heerlijk. Ik heb het gelaten bij deze simpele versie (dit voornamelijk omdat ik nu eenmaal geen andere zaken in huis had).


Oosterse Soep (4 personen)

1 liter bouillon
2 handen peultjes in reepjes gesneden
3 wortels, geraspt of in heel dunne plakjes
4 lente uitjes in ringetjes
2 gekookte eieren in vieren
2 el vissaus
1 el ketjap
1/2 rode peper in ringetjes gesneden (pitjes verwijderd)
handje taugé (optioneel)
2 el gerookte kip of garnalen (optioneel)

Zet de bouillon op het vuur en breng aan de kook. Doe de vissaus, ketjap en rode peper erbij en zet het vuur dan laag. Laat dit 8 minuutjes heel zacht borrelen.
Voeg nu de peultjes en wortel toe en laat het geheel nog 3 minuten koken.
Haal van het vuur en schep in de soep in soepkommen.
Garneer met lente ui en het gekookte ei (1/2 ei per kom). Voeg eventueel nog wat taugé, kip of garnalen toe.

Enjoy!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten