zondag 25 oktober 2015

Havermout appel koekjes


Afgelopen week kreeg ik van een vriendin van mij een krat vol met appels!! Heerlijk natuurlijk, helemaal biologisch enzo, maar het is wel heeeel erg veel! haha Dus de laatste dagen ben ik erg druk met appelmoes maken en appelsap en appelpannenkoekjes en alles appel appel appel.

Deze havermout appelkoekjes zijn een experiment dat goed heeft uitgepakt. Het recept is lekker simpel en zo gemaakt. De koekjes zijn niet knapperig, maar meer chewie, persoonlijk vind ik ze erg lekker en mijn jongste zoon ook. (die had er zo vier in een kwartier weggewerkt!)

Oh en de gaatjes in de koekjes zijn een idee van hem, het leek hem wel leuk even overal zijn vinger in te steken.....


Havermout Appelkoekjes  (10 stuks)

100 gr havermout
1 el kokosmeel
1 ei
1/2 thl wijnsteenpoeder
3 volle el appelmoes
2 el honing
1 thl kaneel

Verwarm de oven voor op 175 graden.
Voeg de droge ingrediënten samen en schep door.
Voeg dan het ei, de honing en appelmoes toe en roer alles goed. Het blijft een beetje plakkerig geheel, maar dat komt echt goed.
Vorm balletjes en druk deze plat op een met bakpapier beklede bakplaat. En als je daar zin in hebt, maak over een gaatje in met je vinger :).
Schuif in de oven en bak zo'n 18 a 20 minuten.
Laat volledig afkoelen op een rooster.

Enjoy!

1 opmerking:

  1. Héél erg lekker ! Tè lekker dus ! Vooral wanneer je de zelfgemaakt appelmoes van je dochter hebt gekregen :)

    BeantwoordenVerwijderen