woensdag 9 april 2014

Quinoa hapjes


Even een makkelijk receptje voor de lunch of als tussendoor hapje, waarbij je gelijk restjes kan wegwerken! In mijn geval gekookte Quinoa, maar het kan ook met rijst of gierst of bulgur of couscous...

Dit recept is een handvat, ik heb gebruikt wat ik in de koelkast had liggen, maar wees vrij om de groenten en/of kaas te nemen die je zelf het lekkerst vindt.

Je mengt alles goed met het ei en de kruiden en na 20 minuten in de oven heb je overheerlijke vullende hapjes. Drie stuks waren voor mij een meer dan verzadigende lunch kan ik zeggen.

Zit me nu ter plekke te bedenken dat je dit ook in een mini muffin vorm kan doen en het dan kan serveren als kleine bite op een verjaardag of bij een borrel! En laat ik nu toevallig een verjaardag hier thuis hebben aanstaande zondag :).


Quinoa Hapjes

Overgebleven Quinoa (bij mij was dat ongeveer 100 gr gekookt)
1/2 rondje geitenkaas of feta of andere kaas (of zonder kan ook natuurlijk)
3 bosuitjes
1 flinke hand spinazie gehakt
1/3 courgette geraspt
Peper zout
2 eieren
2 el glutenvrij paneermeel
1/2 thl knoflookpoeder
2 el gehakte verse platte peterselie

Verwarm de oven voor op 175 graden.

Meng alle ingrediënten in een kom goed door elkaar. Maal naar smaak peper en zout erdoor en schep goed om.
Pak een siliconen muffin vorm en schep het quinoamengsel in de vormpjes, vul ze voor ongeveer twee derde.
Zet dan voor 20 minuten in de oven. Laat beetje afkoelen en wip ze uit de vorm.

Enjoy!

1 opmerking:

  1. Lijkt me ook lekker met een salade erbij voor een complete maaltijd

    BeantwoordenVerwijderen