donderdag 6 februari 2014

Tropische smoothie


Ik krijg regelmatig de vraag wat ik zelf nu voor ontbijt eet aangezien er niet heel veel ontbijt recepten op mijn Blog staan. Dat laatste klopt, wat niet betekent dat ik niet ontbijt! :)
Maar meestal zijn mijn ontbijtjes vrij simpel en dan denk ik er eigenlijk niet aan om dat als recept op mijn Blog te plaatsen. 

Ik moet wel zeggen dat ik vaak laat ontbijt. Als ik net ben opgestaan heb ik totaal geen behoefte aan eten (wel aan koffie!!) dus ik ontbijt over het algemeen pas als ik weer terug ben van alle kids wegbrengen. Dat wil dus zeggen rond een uurtje of negen half tien. 
De ene keer is het een smoothie (al dan niet groen), de andere keer een heerlijk ontbijtkoekje of een stuk bananen-dadelbrood als ik dat de vorige dag heb gemaakt. Rijstwafels met geprakte avocado zijn ook favoriet of pap van quinoa met banaan en noten. Een simpele kom griekse yoghurt met vers fruit en noten gaat er ook altijd wel in en is ook zo gemaakt.

Om een begin te maken met het aanvullen van de ontbijtrecepten hier een heerlijke tropische smoothie.


Tropische Smoothie

1 pakje kokosmelk
1 banaan
1/2 pakje diepvries mango
Handje kokosrasp
4 munt blaadjes
Water

Doe alles in de blender en blend tot het de structuur van een milkshake heeft. Voeg water toe als het te dik blijft.
Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten