zaterdag 20 juli 2013

Zomerse kip met couscous


Wellicht is het opgevallen dat ik de laatste weken niet zo heel frequent recepten plaats..dit is geen onwil maar ik geloof dat ik lijd aan 'het-is-hoognodig-tijd-voor-vakantie-syndroom' ... Weinig fut, nog minder inspiratie en een algeheel gevoel van bleeeeehhh....
Maar er is hoop aan de horizon aangezien de schoolvakanties gestart zijn en er dus onthaast kan gaan worden. Het zomerse weer van de afgelopen tijd doet een mens ook erg veel goed, dus betere tijden komen eraan!

Voor nu: hier weer een lekker zomers recept dat past bij het weer van de afgelopen week! (als ik nu naar buiten kijk is het nogal bewolkt maar het wordt geloof ik beter in de loop van de dag...)
Het is een fris recept met veel verse groenten en lekker gebakken kip erbij, een prima combinatie al zeg ik het zelf. Ik heb het recept eerlijk gezegd een beetje gepikt uit Jamie's 15 minute meals :), maar dat maakt het niet minder lekker haha. (wel makkelijker en supersnel klaar!)

Kip

2 bio of scharrel kipfilets
2 el oregano
1,5 thl piment
1 thl citroenrasp
1/2 thl zout
Kokos- of olijfolie

Meng de kruiden door elkaar. Doe de kipfilets tussen 2 stukken bakpapier of plastic folie en sla met een deegroller plat tot ze ongeveer 1,5 cm dik zijn.
Wrijf dan in met de kruiden en bak ze in wat olie in een koekenpan in 3 a 4 minuten per kant gaar.


Couscous

1 mok (kamut) couscous
1 gele en 1 rode paprika in blokjes
1/2 verse rode peper in kleine stukjes
4 lente uitjes in ringetjes
1/2 bosje verse dille gehakt
2 handen doperwten
1 hand gemengde olijven grof gehakt
40 gr feta verkruimeld
Olijfolie
2 el citroensap
peper/zout

Maak de couscous volgens de gebruiksaanwijzing op de verpakking.
Doe dan de couscous in een serveerschaal of -kom en schep alle gesneden groenten erdoor.
Kook de doperwten 3 minuten, spoel af met koud water en voeg dan bij de couscous.
Meng 4 el olijfolie met het citroensap en wat peper en zout en sprenkel dit over de couscous, schep voorzichtig om.
Strooi nu de verkruimelde feta er overheen en serveer met de kip.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten