maandag 13 mei 2013

Geroosterde bietjessalade met wilde sla en linzen


Lekker even op mijn gemak een maaltijdsalade eten nu de kleinste op bed ligt :)
Ik heb een bietje in de oven geroosterd en daar een heerlijke salade omheen gebouwd. Voedzaam, gezond, heerlijke smaken en verzadigend! En ook nog eens mooi om te zien qua kleuren.

Geroosterde bietjessalade met wilde sla en linzen

1 bietje
1/2 blikje biologische linzen (goed afgespoeld)
stuk of 8 walnoten, gehakt
2 handen wilde sla
stuk geiten fetakaas (of wat je zelf lekker vindt) in stukjes verkruimeld
goede olijfolie
sap van 1/2 citroen
peper/zout

Rooster het bietje een uur in de oven, op 200 graden, verpakt in aluminiumfolie. Leg daarna even opzij om wat af te koelen.
Was de sla goed en slinger droog, rangschik daarna op een diep bord. Strooi de linzen er overheen.

Haal het bietje uit de folie (ik doe altijd van die latex handschoentjes aan omdat je anders helemaal rood bent) wrijf het velletje er vanaf en snij in blokjes. Leg de blokjes op de salade.
Maak nu van 3 el olijfolie, citroensap en peper en zout de dressing. Schenk deze over de salade, wees zeker dat het lekkere olijfolie is, degene waarin je niet bakt maar die je alleen voor salades gebruikt!

Strooi dan de walnoten en de feta er overheen en je kunt aanvallen!

#blauwe kaas en wat spekjes zullen hier ook erg lekker bij zijn ipv feta denk ik, maar dat had ik niet in huis#


Geen opmerkingen:

Een reactie posten